perjantai 9. marraskuuta 2012

Dippaamalla allit pieniksi!

Vaivaako käsivarsien löllöt? Roikkuuko allit (tuttujen kesken takaläskit vaan) ikävästi? Ei hätää, tahtoisin esitellä teille pysyvän ratkaisun ongelmaan. Unohda karppaus, flexaus ja muodikas gluteiiniton ruokavalio, nyt tulee dippaus! Dippaus on dippitieteen dosentti R. Ahkamuijan kehittämä ratkaisu kiusallisiin takaläskeihin ja ihan mihin vaan ongelmaan ylipäätään.
Ensinnäkin jokaisen tulisi tietää, että dippaus ei ole vain muutaman viikon pikadieetti, vaan elämäntapa, johon tulee sitoutua vakavasti. Dippauksessa olennaista on ruokavalio sekä liikuntaohjelma, sekä oikein omaksuttu asenne elämään.

Dippaus-ruokavalio on melko simppeli, kaikki ruoka, joka suuhun menee, on dipattava. Säännöt ovat seuraavanlaiset. Jokaiselle päivälle on varattava yksi kermaviili, joka maustetaan aamulla maukkaaksi, mutta vähäsuolaiseksi. Tähän dippiin sitten kastetaan kaikki päivän aikana syötävä, siis jokainen suupala, ja syöminen tapahtuu sormin. Kuten ehkä heti ymmärrät, ei dippiin tee juurikan mieli kastaa esimerkiksi karkkeja, vaan yksinkertaisia ja terveellisiä makuja, joihin dippi tuo lisää sielukkuutta. Suositeltavia dipattavia ovat esimerkiksi porkkana, kukkakaali, kurkku, (kevyt)nakit ja kana. Ja kun päivän kermaviilidippi loppuu, loppuu myös päivän syömiset. Näin et syö kuuttatoista pakettia nakkia.
Dippauksen lautasmalli
Tiedän, että nyt monia hikoiluttaa, miten käy rahkan syömiselle aamupalalla, kun sitä ei voi dipata. Mutta ei hätää, dosentti R. Ahkamuijalla on tähänkin pulmaan ratkaisu. Rahkahan vähän muistuttaa tuollaista kermaviilidippiä, joten asia hoidellaan dippaamalla rahkaan kaiken sen mitä muuta syöt aamupalalla. Esimerkiksi Ruispaloista saa mukavia leipätikkuja rahkaan dipattavaksi. Problem solved.

On täysin sanomattakin selvää, ettei dippailijan ruokavalioo kuulu rasvaiset perunajohdannaiset, kuten ranskalaiset (tämä ei ole ranskalaisdieetti, kuten liikuntaosiostakin tulee selväksi) tai sipsit. Keitettyjä perunoita voi syödä, kunhan ne asiaankuuluvasti käsin syö ja dippaa kastikkeeseen.
Ruokavaliossa olennaista on siis ruokailuun keskittyminen, kun ruokaan sormin koskee ja jokaisen palan dippaa, kunnioitus syömistä kohtaan kasvaa. Näin ei synny järjetöntä ahmimisen tai sikailun halua, kuten haarukalla tai lusikalla syödessä.

Kuten huomaat, ruuan osalta elämäntapa on todella yksinkertainen ja helppo noudattaa. Sen vaikeampaa ei ole myöskään elämäntapaan liittyvä liikunta. Kuten kaikki tietävät, elämäntapamuutokseen tarvitaan parempi ruokavalio, mutta dippauksessa urheilulla on lähes yhtä suuri merkitys. R. Ahkamuija huomasi tieteellisissä testeissään dippi-nimisen liikkeen vähentävän takaläskejä jopa 27 prosenttia. Ja olennaista on nimenomaan dipit, elämäntapaan eivät kuulu ranskalaiset punnerrukset tai kickbackien tekeminen. Sen sijaan kevyt leuatus on sallittua.
Hei me dipataan!
 Dippien tekemisen raskauden vuoksi on myös mahdollista tehdä ns. naisten dippejä, esimerkiksi tuolia ja sängyn reunaa apua käyttäen. Jotta takaläski todellakin korvaantuisi napakalla ojentajalihaksella, tulee päivässä tehdä 200 kevennettyä dippiä tai 50 oikeaa dippiä. Määrä kuulostaa ehkä isolta, mutta tuloksia ei tule ilman kovaa työtä! Dippien teko todellakin riittää, ruokavalio ja hyvä asenne muokkaavat lopun kehosta. Unohda siis kaikenlainen lenkkeily, se on kuluttavaa ja vie liiaksi ajatukset pois dippailusta.
Ja hymy (vai irvistys?) pysyy koko ajan!
Mitä tulee dippaus-elämänasenteeseen, dippaaja keskittyy dippailuun ympäri vuorokauden. Kun dippailija ei ole tekemässä dippejä tai syömässä dippiruokaa, keskittyy hän ojentajalihaksen pullisteluun tai seuraavan dippiaterian aineksien pilkkomiseen. Porkkanaa tai mitään muutakaan ei siis tule syödä sellaisenaan vaan leikata ne lautasmalli-kuvan mukaisesti kivoihin paloihin, jotka lisäävät dippailunautintoon.
Jee, enää 189 toistoa jäljellä!
Parasta olisikin, jos uusi dippailija voisi ottaa vuorotteluvapaata tai pitää välivuoden dippailun aloittaessaan,sillä se vaatii isoa panostusta ja 110 prosentista keskittymistä, sillä dippailun tulokset eivät tule ilmaiseksi, vaikka kyseessäkin on universumin räjäyttävä laihdutusmenetelmä.

Olet nyt ensimmäisten joukossa lukenut uudesta ja mullistavasta elämäntavasta, jolla voit leuhkia kaikille tietämättömille hölmoille, jotka eivät vielä ole dippaukseen tutustuneet. Tiedän, että tämä ennenkokematon elämäntapa herättää lukijoissa paljon kysymyksiä ja lupaankin toimittaa kaikki kysymyksenne dippidosentti R. Ahkamuijalle, joka varmasti vastaa mielellään. Dosentti myös lupaili, että auttaa halukkaita dippailijoita elämäntavan alkuun huomattavaa korvausta vastaan. Nyt kaikki dippaamaan!

5 kommenttia:

  1. Mahtava! :DDD Propsit Dippidosentille!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitoksia, välitän terveiset dosentille!;)

      Poista
  2. Hei rahkis ja kiitos mahtavista treenivinkeistä!
    Törmäsin heti elämäntapamuutoksen alkutaipaleella perustavanlaatuiseen ongelmaan. Voiko tuon kermaviilin tilalla käyttää dipissä jotain muuta ainesosaa? Aasiassa vaihtoehtoina olisi mm. kookosmaito, suklaamaito, mansikkamaito tai jääkahvi. Myös ylihintaista Australiassa tuotettua voita on saatavilla 200g pakkauksissa.
    Kiitos jo etukäteen!

    Terveisin nimim. Näillä aasialaisilla mitään kermaviiliä ole ...tana

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei Tuomo! Dosentti R. Ahkamuija pohti ongelmaasi pitkään, ja päätyi lopulta melko hyvään ehdotukseen. Kookoskerma voisi käydän jos sellaista on saatavilla. Mutta koska se on melko rasvaista, täytyy dippien määrää lisätä. Kevyitä dippejä tulisi tehdä 500 tai oikeita 120. Mutta tämä tuskin tuottaa ongelmaa! Hyviä dippailuja!

      Poista
  3. Eikös se toinen dippaus olis vielä enemmän kaloreita polttavaa, kären kastelu?

    VastaaPoista