maanantai 21. huhtikuuta 2014

Kato äiti, ilman käsiä!

Koska meillä asuu teekkari, myös pyörälenkki on mahdollista päättää Excelin ja jonkun hienon liikkeenjohdollisen analyysin avulla.
Taivis= Taivalpirtti, pyhis= Pyhäjärvi ympäri, Vehis= Vehoniemeen ja takasin, kauksu=Kaukajärvelle ja takaisin metsässä.
Vaihtoehtoina oli niin maantie- kuin maastolenkkiäkin ja ominaisuudet pisteytettiin nollasta kakkoseen ja voittajaksi selviytyi maastopyöräretki Taivalpirtille. Jos Ekseli niin sanoo, niin mitä sitä vastaan vänkäämään! Tamperelaiset fillaristit on merkkaillut Open street mapin (kartta täällä, fillarifoorumilta ohjeet, miten sen saa puhelimeen) päälle polkujen vaikeusasteen ja seurailtiin vähän merkittyjä polkuja. Mentiin melko pitkän matkaa oranssilla (toiseksi vaikein) merkittyä polkua ja se oli paikoin niin hankalaa, ettei edes Rahkaäijä ajanut siellä. Haluaisinkin nähdä sen ninjan, joka vetää koko polun ajamalla läpi, mutta ymmärrän aivan hyvin, että polkua on turha merkitä punaiseksi (lähes ajamaton), jos iso osa siitä on ajettavissa.
Yllättävä metsäjärvi ilmestyi jostain eteemme.
Rahkaäijä löysi polun varrelta pullon, johon oli alkanut jo kasvaa elämää.

Ostin muutama viikko sitten Camelbackin eli repun, jossa on vesisäiliö, niin nyt voin juoda ilman käsiä. Rahkaäijä navigoi, ei taideta olla kartalla.

Oho, hetken aikaa oikein helppoa polkua!
Ja taas metsäjärvi!

Lidlin naanleipä ei petä retkieväänä koskaan.

Kun otin tätä kuvaa, Rahkaäijä epäili, että menetin hermoni lopullisesti ja otan kuvan myynti-ilmoitusta varten. 
Kaarinanpolulla saa kävellä vain jos, selässä on jättimäinen Kånken, käsissä kuulantyöntökuulat ja otsaankin saattaa kasvaa tollanen uloke, jos on liian juurakkoista.
Taivalpirtiltä ajeltiin suorempaa reittiä ihan tietä pitkin takaisin, koska menomatkalla pyörän työntelyä tuli ihan tarpeeksi. Mutta uudet reitit on aina vähän riskinottoa, joskus osuu kohdalla ihan huikeita polkuja ja toisinaan touhu muuttuu ihan patikointiretkeksi. Nyt ainakin tiedetään, että Taivalpirtille kannattaa pyörällä mennä ehkä jotakin muuta kautta.
Jos palataan ihan vähän eiliseen, niin mulla oli sellainen päivä, että valitsin salilla  "Go hard or go home" -sanonnasta jälkimmäisen osan. Kolmen penkkisarjan jälkeen suutuin koko maailmalle niin paljon, että istuin loppuajan hierontatuolissa ja mökötin. Tänään otin uuden lähestymisen treeniin ja valitsin Go hard -linjan. Tai hardista niin nyt tiedä, mutta hiki tuli. Rahkaäijäkin oli aika kovis, sillä oli venyttelypäivä, ja silloinkin voi treenata, jos tekee sen ilman käsiä, mieluiten ajatuksen voimalla.
Ei kyykyssä tarvii käsiä!
Ja levypainokin on melko kevyt, kun se leijuu ilmassa.
Mutta penkki ilman käsiä sopii vain oikeilla maagikoille. Noora Karma, sut on haastettu!
Kun katsoo blogin paria viimeaikaista postausta, niin luulee, että meidän elämä on pelkkää salia ja pyöriä. Sitä vapaa-aika suurimmaksi osaksi onkin. Salitreenit, pyörät ja Ratareiden jatkuva suunnittelu ainakin ajatuksen tasolla ei päästä tästä elämäntyylistä hetkeksikään pois. Enkä haluaisikaan. Viime viikkoina lisämausteena on ollut eräs pieni projekti. Mun piti kertoa siitä vasta sitten, kun se on kokonaan valmis, mutta en malttanut ja Instagrammiin jo lipsahti yksi kuva viikonloppuna. Mitä meillä sitten on työn alla? Maailman ensimmäinen Rahvèlo! (Toim. huom. Rahkamuija+ vèlo=Rahvèlo)
 Rahvèlo pääsi vihdoin päivänvaloon! 
Rahvèlo ei ole vielä valmis ja esittelen sen tarkemmin, kun saadaan se kasaan ja  Rahvèlo-teippaukset kylkeen. Pyörä on maalattu vihreäksi plasti dipeillä ja lyhyesti kuvattuna oli aika piinallinen urakka kaiken kaikkiaan ja siitä kunnia kuuluu osin suomalaisille nettikaupoille, joista dippejä tilailtiin. Auto Vision Finland-nettikaupasta sain kyllä ihan kaikkien aikojen surkeinta asiakaspalvelua, eikä plasti dipit koskaan lopulta tulleet perilla ja pari muuta puljua myi luokattoman huonolaatuista tavaraa. Jälkiviisaana voin todeta, että olisi heti alun alkaen pitänyt tilata maalit ulkomailta. Mutta pääasia on, että  Rahvèlo pääsee vielä tänä keväänä ajoon ja siitä tuli VIHREÄ! 
Rahkalaskuri: 798

7 kommenttia:

  1. Onko kukaan koskaan sanonut, että ootte Rahkaäijän kanssa tosi samannäköisiä? Naimanaamat!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä, tämä on kuultu ennenkin, mutta en allekirjoita yhtään. :D

      Poista
  2. Upeannäköinen maasto teidän lenkillä! Ja tätä paljastusta oon jo tovin oottanu, mutta vielä vähän joutuu odottamaan, että pyörä on valmis. ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep, kerrankin oltiin aivan metsässä, eikä missään lähiön liepeillä, ihana hiljasuus! Sä olitkin ihan ensimmäisten joukossa, jolle kerroin pyörästä. Loppuviikosta koitetaan saada homma pakettiin. :))

      Poista
  3. emt kierretään kyl ihan samoja mestoja tässä elämässä :D toi taukopaikka tossa kaarinanpolkun lammen vieressä on aivan ässä.

    kerros lisää tosta pyöräprojektista ja sen maalaamisesta? eli mitämitämitä? oliko hiekkapuhallusta tms pohjatöitä?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joskus vielä satutaan samaan aikaan samaan paikkaan. :D Se todellakin on, ja kiva kun ei kuulu mitään muuta kun luonnon ääniä, mistään ei kantaudu kaupunkin tai moottoritien meteli.

      Mä voin valottaa sitten vähän lisää, kun saadaan "poika" valmiiksi, mutta tässä tiivistetty tarina. :D Ostin ton pyörän käytettynä, Ultegran osasarja ja kiinahiilikuiturunko. Tutkailtiin vähän noita plasti dip -juttuja, ja tultiin siihen tulokseen että sillä maalataan. Mitään muita pohjatöitä ei tehty, kun purettiin ja pestiin pyörä. Ensin oli suunnitelma, että vedetään suoraan vihreellä, mutta onneks tajuttiin, että se tarvii valkosen pohjalle. Eka valkonen purkki oli ihan kuraa, ei peittänyt yhtään. Lopulta jouduttiin vetään siihen yhteensä neljä (!!!) purkkia valkosta, että se edes muistutti valkosta, ei siltikään peittänyt täydellisesti. Sitten kaks purkkia vihreetä päälle. Rungon vanha teksti näkyy edelleen kirkkaassa valossa alta, mutta se ei tee mitään, kun siihen tulee Rahvèlo-teippaukset päälle. Ja toi plasti dip on tosiaan semmonen "kumimaali", että sen voi repiä pois. Päätin parin kerroksen jälkeen, että en haluakaan maalattua stemmiä, niin nyt oon vaan repinyt sen maalinkerroksen pois siitä. Mutta vois sanoo, että en suosittele vetään koko pyörää ainakaan spray-pulloilla, tosi hidasta ja menee paljon maalia hukkaan. Ruiskulla vois ehkä onnistua. Mutta onneks tuli lopulta aika hiano!

      Poista
    2. joo joskus lukenut jostain (:D) et ainakin kolme kerrosta olis olla hyvä peittävää pohjamaalia. niin pääsee se lopullinen väri sitten oikeuksiinsa.

      joku päivä vielä hiekkapuhallutan jotain ja maalaan kanssa ihan kustomiks. oma nimi kultaisella kylkeen :D

      Poista