lauantai 16. marraskuuta 2013

Krosreininkiä testaamassa

Aloitin eilisen aamun oikein reippaasti kuntosalilla, mikä osoittautui illemmalla pahemman luokan virheeksi, sillä olin lupautunut menemään ensimmäistä kertaa työpaikan tarjoamalle Cross Training-tunnille. Tunti oli Nokialla Kuntotehdas Punaisessa Ovessa ja kuudelle paikalle saapunelle reippaalle työläiselle tunnin veti tehtaanjohtaja Joonas.
Hommat aloitettiin leikkisästi muuan muassa vessanpönttö-hipalla, kottikärrykävelyllä ja käsillään seisonnalla. Lähikontaktia oli tarjolla muurahaiskävelyssä (muurahaisella on kuusi jalkaa!)...
Suosittelen kokeilemaan kotona.

Vauhtia nyt!
Ja surffilautailussa (alimmainen oli aallot ja lainelauta ja päällä oleva surffasi).
Onneksi on tämmöset ihan lepposat laineet, eikä mikään tsunami.

Olen edennyt nopeasti urallani, kun pomo jäi alimmaiseksi.
Vähän jo ehdin pelätä, ettei hullut alkulämmittelysuoritukset lopu koskaan, mutta vihdoin päästiin päivän pääaiheen ääreen. Tehtaanjohtaja opetti meille tempausta ja vaikka tanko on mun vanha ystävä, en painonnostoliikkeitä ole koskaan kokeillut. Huh huh, mää on notkea kuin rautakanki ja polveakin vähän kolottaa, niin tangon alle pääseminen oli kaikkea muuta kuin helppoa. Tuskakertoimia lisäsi vielä se, että olin treenannut aamusalilla olkapäät ja ojentajat oikein huolella.
Öööööörggghhh! Ottakaa mut olympialaisiin. Heti.
Mun tempausyritelmät näytti varmaan aivan kammottavilta, mutta se oli silti tosi helmee! Voimanostoliikkeet on jo jollain tapaa hallussa, seuraavaksi voisinkin valloittaa tempauksen ja työnnön.
Tempausten jälkeen oli luvassa vielä pieni loppulämmön ottaminen, kolmen hengen tiimeissä suoriuduttiin 1500 metrin soudusta ja 150 vatsalihaksesta, mutta näitä ei tietenkään ollut lupa tehdä, ellei yksi tiimin jäsenistä seisonut seinän vieressä käsillään. Äkkiäkös kolme naista moisesta suoriutuu ja melkein kuoltiin vanhuuteen, kun odoteltiin, että toinen tiimi saa homman loppuun.
Mä olen ollut perinteisesti vähän epäileväinen kaikkia tämmösiä cross-alkuisia hommeleita kohtaan, mutta ainakin Punaisessa Ovessa oli tosi hauskaa ja 60 minuuttia elämästäni ei mennyt tosiaankaan hukkaan. Taidan mennä toistekin. Mutta tämän päiväiset tuskat voisin tiivistää yhteen kuvaan. Olkapäihin sattuu!
Kotona krosreininki-reenaajaa odotti sauna, mutta sitä ennen hieman maistelin Rahkaäijä torstaina suolaamaa lohta. Joka kylläkin on nyt vain kaunis muisto enää.
Lohi on ollut viime aikoina kiusallisen hintavaa, mutta muutama vuosi sitten meillä syötiin ihan koko ajan graavilohta. Graavilohta himoaville lukijoille Rahkaäijä lupasi paljastaa huippusalaisen reseptinsä. Helppo, kun mikä!

Lohta (fileenä)
Tilliä
Valkopippuria
Karkeaa merisuolaa
Sokeria

1. Nypi kalasta ruodot ja muut ikävät asiat.
2. Ripottele kalan päälle reilusti tilliä ja vähän pippuria.
3. Sekoita salainen Rahkaäijä-specialblend® (3rkl suolaa, 1 rkl sokeria).
4. Ripoittele Rahkaäijä-specialblendiä® runsaasti kalan päälle. Jos on isompi fisun puolikas kyseessä, niin vaikka pari annosta.
5. Anna muhia jääkaapissa noin 24 h riippuen kalan paksuudesta.
6. Kaavi  specialblend® pois kalan päältä ja siivuta fisu ohuiksi viipaleiksi, siten että nahka jää komistamaan leikkuulautaa.
7. Anna siivujen levätä pari tuntia, jotta suola tasaantuuu.
8. Piilota kala hyvin Rahkamuijalta tai se haihtuu olemattomiin.

Näihin kalaisiin tunnelmiin päätän tällä kertaa ja toivotan sinulle oikein mukavaa viikonloppua!

Rahkalaskuri vuoden alusta: 540

2 kommenttia:

  1. Kuinka blondi pitää olla, että kirjottaa kommentin ja klikkaa "kirjaudu ulos"? Moi. Hei joo, kato ei mun kovaksi taottu ego pikku konttaamisesta säröile. :D Painonnosto on ihan tuskasen vaikeeta, jos kroppa ei oo tottunu tuottamaan räjähtävästi voimaa. Mä oon ratsastanu ikäni, joten kaikki nopeat liikkeet on aika vierasta mun hermosysteemille. Sen takia kiusaan itteeni hyppimällä narua ja boksille, sekä painonnostoliikkeillä. Sitä reenataan missä on paskin, sillä strategialla mä oon ajatellu kehittyä. PS. Mua ei ees kauheesti hävetä vaikka musta näkyy lähes kaikissa kuvissa p*rse, mutta naama ei missään. :D Kiva että tykkäsit, ei me yleensä leikitä noin paljoo, koutsia lapsetti.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ja sitten miettii jälkikäteen, että mikä hemmetti siinä on kun kukaan ei koskaan vastaa mun kommentteihin ja taitavat vielä poistaakin ne kun niitä ei missään näy. :D
      Toi räjähtävä voima tosiaan asuu jossain muualla kun mun ruumissa! Mun taktiikka on sellanen, että treenaan kaikkee missä olen jo valmiiks hyvä, että olisin joskus edes jossain tosi hyvä. :D miten niin ei kovin kehittävää häh?
      Loin sulle selkeesti sellasen salaperäisen, anonyymin blogiavustajan hahmon, kaikki voi vaan arvuutella että kenen pakaralihat kuvissa esiintyy. :D

      Poista